3 Mart 2013 Pazar

Dunya Turu (11) : BALI

28 Ekim 2011

Bali....
Telaffuz etmesi bile insani hayallere daldiran diyar...


10 yildir her sene Bali'ye tatil yapmaya gelen insanlar var.
Anlamak guç. Dunyada kesfedilecek onca yer varken ayni yere gelip durmak neden?
Buyuleyici birseyler var diyorlar bu topraklarda.
Ne ki acaba?...

Denpasar Havaalani'na iniyoruz.
Vizemizi gumrukten aldiktan sonra taxi bulup otelimize dogru yola koyuluyoruz.
3 gece kalacagimiz otel Ocen, Legian Plaji'nin onunde.
Legian Beach, Kuta Beach ve Seminyak yanyana en turistik bolgeler.


Gelir gelmez traditional Bali masaji yaptiriyoruz.
Aman Tanrim, deli olur burda insan, 5 euroya inanilmaz guzel masaj yapiyorlar.
Yeniden dogmus gibi oluyorsun, bebek gibi yumusacik.
Sanki tenini degistirmisler, baska bir ten giydirmisler, oyle farkli...

Denize nazir bir coctail'den daha ucuz masaj.
Bir de vucudun sana tesekkur ediyor.
Ben seni her gun tasiyorum, sonunda bana boyle guzel muamele yaptigin için sana minnettarim diye...

Muthis birsey, insan direk bagimlisi olur bunun, oyle boyle degil...

Ekim ayi buralarin yagmur mevsimi.
Ara ara indiriyor, sonra hemencecik gunluk guneslik oluyor her yer.

Ayni Hawaii'deki gibi yine sabah kosusuyla gune baslamak ve mukemmel bir kahvaltiyla kendini odullendirmek, esssiz...


KUTA Beach'e kadar uzanan Legian plajlari çok eglenceli.
Sen sezlonguna uzanmis yatiyorsun, ucuz ucuz kolye, kupe, pareo saticilari, manikur, pedikur, masaj yapan kadinlar geçip duruyor, çok animasyonlu, oyuncakli, hareketli.

Aksamustu oldu mu Seminyak'ta gezelim, butiklere dalalim.
Bir tatilden ne bekliyorsan hepsi var.

PADMA RESORT HOTEL

Otelimiz PADMA Resort guide'larda yazdigina gore Bali'deki en guzel tatil koylerinden biriymis.
Cok luxe, devasa, sahane bir havuzu ve son derece upper class international musteri yelpazesi var.


Padma Resort Hotel bugune kadar kaldigim en guzel tatil koyu.
Tartismasiz !!!

Gizli sakli çekmeceleri olan kutulara, sandiklara benziyor.
Her yerini gezdim, gordum, biliyorum diyorsunuz bir de bakiyorsunuz daha bitmemis...


Lunapark gibi bir bahçesi var. Evet, evet, bahçe degil; park burasi.
Palmiyeler, agaçlar, her taraf, butun otel yemyesil.



Otel odalari iki katli minik evler seklinde. Biz de bunlardan birinin ikinci katinda kaliyoruz.



Balayi dedin mi akan sular duruyor. 

Odamiza hemen çiçekler, pastalar, meyve sepetleri, sampanyalar geliyor.




Daha once hiç boyle bir otel odasi gormedim.
Otel odasinin balkonu direk havuza açiliyor, yuzup geri geliyorsun, balkonundan odana giriyorsun, boyle bir luxe var mi? Super...

Bu odalardan ellerinde çok az olup bizim kaldigimiz donemde bos oda yoktu.
Ama concept harikulade.
Baska bir zaman, baska bir yerde muhakkak deneyecegim.


Bali'de bir tek oteller pahali. Padma Oteli'nin geceligi 300 $.
Onun disinda sehirde hersey bedava gibi.
15 euroya iki kisi, hem de kaliteli, sahane yemek yiyoruz.
13 Euro el, ayak bakimi, cilt bakimi, vucut bakimi, hair cut total.

Burda zaten guzellik merkezlerinden çikasi gelmiyor insanin, oyle rahatlatici ki her gun olsa fazla gelmez...

Bir de surf ve body board olayi var tabi ki...
Nasil boyle slalom yaparak kayiyorlar suyun uzerinde, inanilmaz guzel...
Sevgilim surf kiraladi, ben body board.
Sonra da ver elini dalgalar... Ayni Hawaii'deki gibi, fok baligi misali dalgalarla oynasmalar...

Burdaki ulasim metodu motosiklet.

Taxi-motolar var. 1 Euroya istedigin yere goturuyor seni.
Ya da gunluk 5 euroya motor kiralayip ordan oraya ulasimini sagliyorsun.
Cok keyifli biz de ortama uyuyoruz hemen.

Dunya turumuz boyunca ilk defa bir otelde upgrade edilmedik.
Onun yerine Garden Club uyeligi hediye edildi.
Cok ta matah birsey oldugu soylenemez.
18h30-20h30 arasi içki ve kokteyl servisi var.
Happy Hour apéritif zamani yani.
Cok uzun zamandir alkollu birsey içmedigimizden olsa gerek birer Mojito hemen etkisini gosterdi.
Birazcik ta birseyler yedik, ve ardindan hemen uyuduk.
King Size yataklarda yatmak bir baska keyifli.
Yatak yutuyor sanki adami....
Kayboluyor içinde insan, baska diyarlara akiyor...

Bali'de gunler boyle geçiyor...


Maymunlar Tapinagi UBUD / BALI

Bali'de her gun masaj...


Dunya Turu (10) HONG KONG


Japonya'nin kalbi KYOTO

Lutfen kimse geishalari bana "artist" diye yutturmasin !

NIKKO: Kirmizi çiçekler ve tapinaklar...

Giyotinden geçtim, elime kelepçe takildi, hucreye atildim: THE LOCK UP

HACHIKO: Sadakat ve bagliligin mukemmel simgesi..

Japon kadini neden bu kadar zayif ? Sirrini açikliyorum.

Golden Gai barlarinin kapisinda "yabancilar giremez" yaziyordu...

Elma elma olali boyle satafatli satisa sunulmadi.

Japon kadini yurumeyi bilmiyor.

Sumo gurescilerinin herkesin onunde torenle kesilen at kuyrugu...

Matrix'teki gbi beynime Tokyo'da hareket edebilme yetisi yuklensin istiyorum.

Ben de Japon Kadini olmak istiyorum.

Tokyo buram buram yalnizlik kokuyordu...


Dunya Turu (11) BALI

Dunya Turu (10) HONG KONG

Dunya Turu (9) JAPONYA : Kultur farki diye ben buna derim.

Dunya Turu (8) HAWAII

Dunya Turu (7) LOS ANGELES

Dunya Turu (6) SAN FRANCISCO

Dunya Turu (5) ROAD TRIP ( Grand Canyon, Zion Canyon, Bryce Canyon Monument Valley, Yosemite...)

Dunya Turu (4) LAS VEGAS

Dunya Turu (3) BAHAMAS

Dunya Turu (2) MIAMI

Dunya Turu (1) Balayi















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder