14 Mart 2013 Perşembe

Dünya Turu Özel : Bir insanin kendisine yapabileceği en büyük iyilik değişmektir.

Sonunda bugünün tarihine gelebildim....
Sonunda dünya turu notlarını yazmayı bitirebildim...

Dünya turumuz 2.5 ay sürdü.
Seyahat notlarımı aktarmak 1 yılımı aldı.

Okuduğunuz, paylaştığınız, üzerine yorumlar yaptığınız, benim yaşadıklarımı aynen kendiniz yaşamış gibi hissettiğinizi söylediğiniz, kısacası dünya turu notlarıma gösterdiğiniz ilgi için hepinize çok tesekkür ederim.

Bence bir insanin kendisine yapabileceği en büyük iyilik değişmektir.

Yaşarsın değişirsin...

Bir yer görürsün değişirsin...
Gözlemlersin değişirsin...
Okursun değişirsin...
Aşık olursun değişirsin...

Yeni biriyle tanışırsın, hiç düşünmediğin 1 cümle eder, yeter.
Değişirsin...

Başına birşeyler gelir:
Boyundan büyükse, taşımayı öğrenirsin.
Seni yerle bir etmişse, kendini birer birer toplayip ayağa kalkmayi öğrenirsin.
Değişirsin...

Her hayatın her insana sunduğu  ihtimaller yelpazesi var.
Senin hayatinin henüz sana sunmadığı, ve zaten sunma ihtimalinin çok yüksek olmadığı, seni bulmayacak bu ihtimalleri başka başka hayatlara karışarak bir parça tadarsin.
Değişirsin...

Her yeni deneyim sonucu değişiriz...

Her deneyimle şekilleniriz. Başka biri oluruz.

Birşeyi "deneyimlemek" kadar zenginleştirici birşey olamaz.

Dünya turumuzun yegane amacıydı bu.

Kendimize, yaşatabileceğimiz kadar çok farklılık yaşatabilmek...

Gündelik hayatta yolumuzun üzerinde olmayan yollar oluşturup, o yollara bir süreliğine de olsa sapabilmek...

Yunuslarla yüzmek
Boynuna bir yılan dolayabilmek
Gayet doğal ve normal bir şekilde bizimle sevişmek istedigini söyleyen Amerikalı çift karşısında afallamak, toparlamak, kıvırmak ve sıvışmak
Cirque de Soleil'in gösterileriyle kendinden geçmek
Vegas'ta bir poker turnuvasinda boy göstermek
Beraber bir Striptease clube gitmek
Bizi hapse atmakla tehdit eden Amerikali polis karşısında sinirlerine hakim olabilmek
Arizona'da bir gece sokakta kalmak
Ve sonunda hiç tanimadığımız insanların odasında uyumak
Denizin ortasinda bir hapishane gezmek, kaçış hikayeleri dinlemek
Gittiğim halde hâlâ rüya gibi gelen Hawaii'de çıplaklar kampına gitmek
Ellerime kelepçe geçirilip hücreye atılıp yemek yemek
Bir gece Japon usulü Love Hôtel'de sevişmek
Önümüzde hızlı adımlarla yürüyen kanlı, canlı efsanevî geishaları görmek...

Ve devamlı ve devamlı başka başka kültürlerden beslenmek...

80'e yakın yazı yazdım.
Dünya Turu'nda geçirdiğimiz gün sayısından fazla...

Ne gördüysem, ne yaşadıysam, ne öğrendiysem hepsini yazdım.

Dünya turu bambaşka bir deneyimmis.

Salt bir tatil değilmis...

2.5 ay boyunca evinden uzak, oradan oraya savrulmak, her gün yeni bir şey öğrenmek, daha sindiremeden bir yenisini daha öğrenmek, bu kadar yüksek adrenaline karşı dengesini bulmaya çalışan sinir sistemimizin sınırlarını zorlamakmış...

Herkesle yapilabilecek birsey değilmis.
Hoşgörü ve tahammül tanımlarının tekrar gözden geçirilmesiymis.

Çekilmeyecek, hatta sevilmeyecek biri olduğumuzda bile aslinda diğerinin sevgisine ne kadar yaslandığımızı bilmekmis...

Az zamanda çok yol almakmış...

Dünya turu kendi kendine meydan okumakmis...
 
Bu dünya turu bana çok iyi geldi.

Avrupa'nin eski, düzenli, oturmus, ağırbaşlı, asil, aristokrat yapısıyla,
Amerikalilar'in açik iletişimini, fazla şikayet etmeyen, yakınmayan, koşullara çabuk adapte olan, herseyi showa dönüştürmesini bilen, seven yapılarını,  bilgi vermekteki müthiş cömertliklerini,
Japonlar'in muazzam dürüstlüğünü, onur ve saygı anlayışlarını, çalışkanlığını, hayattaki düzgün duruşunu,

bir bedende toplayabilsem....

Farkli farkli kültürlerin kendimce özünü bulup çıkardım ben.
Hamuruma kattım.
Kendimi tekrar yoğurdum.

Hücrelerime işlemek...

Ne öğrendim, neyi ıskaladım, neyi teğet geçtim bilmiyorum.

Zaten istediğim de bu.

Ben bilmeden, fark etmeden değişmis olmak.

Bütün gördüklerimin, yaşadıklarımın, tanık olduklarımin hücrelerime ince ince işlemis olmasi...

Hücrelerime işlemiş ve bana yeni ufuklar, yeni bakış açıları, yeni düşünme ve davranış biçimleri kazandırmıi olması...

Hücrelerime işlemek evet...

Çünkü bir deneyim, ancak hücrelerimize işlediyse değişim gerçekleşebilir.


Dunya Turu (11) BALI

Dunya Turu (10) HONG KONG

Dunya Turu (9) JAPONYA : Kultur farki diye ben buna derim.

Dunya Turu (8) HAWAII

Dunya Turu (7) LOS ANGELES

Dunya Turu (6) SAN FRANCISCO

Dunya Turu (5) ROAD TRIP ( Grand Canyon, Zion Canyon, Bryce Canyon Monument Valley, Yosemite...)

Dunya Turu (4) LAS VEGAS

Dunya Turu (3) BAHAMAS

Dunya Turu (2) MIAMI

Dunya Turu (1) Balayi












2 yorum:

  1. Dikkat.

    Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?.
    faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu?

    Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu e-postayi basvurun.
    Ayrıca bu e-postaya burada bize ulaşabilirsiniz: (finance_institute2015@outlook.com)

    Eğer ilgileniyorsanız dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle kredi veriyor

    (1) Tam adı: ....................
    (2) Kredi Tutarı: ...............
    (3) Kredi Süre: ..............
    Doğum (4) Tarih: .................
    (5) Cinsiyet: .........................
    (6) Medeni Hali: ...............
    (7) Ülke:
    (8) Devlet: .....................
    (9) Ev adresi: .........
    (10) Ofis adresi: .........
    Kredinin (11) Amaç:
    (12) E-posta adresi:
    (13) Telefon numarası: ...........
    (14) Faks numarası: .............

    Bay Web Luis

    YanıtlaSil