3 Ekim 2012 Çarşamba

Dünya Turu (6) : SAN FRANCISCO

24 Eylül 2011

Oakland, Verdon Street'teki evimize yerleştikten sonra San Francisco'da arabayla bir gezinti yapmak üzere evden çıkıyoruz.

Hatirlarsiniz, 18 günlük road trip için Las Vegas'ta kiraladığımız araba bu. Ve bugün öğleden sonra teslim edeceğiz. Araba leş gibi önce bir yıkamamız lazım.

 Monument Valley'deki hasar arabada çikacak mi? Fark edecekler mi? Ederlerse bize ne kadar odetecekler, hiçbir fikrimiz yok. Biraz endiseliyiz açikçasi.

San Francisco: City of Hills


Lombard Street'te araba kullanmadan bu cadde yasanmis sayilmaz.

Lombard Street San Francisco'nun en taninmis caddesi.
Aslinda tipik bir San Francisco sokagi burasi: dimdik bir yokus. San Francisco sokaklarinin tamami boyle. Burada caddeler, sokaklar hep yokus, ama ne yokus, dimdik. Ege Korfezi gibi girintili, çikintili bir sehir, bir suru tepe, tepecik var.
Sehir yatay bir eksende degil de dikey hatta biraz kalkik gorunuyor.

Bu yokusta oturulur mu yahu? Oturulsa bile nasil araba park edilir buraya?

Efsane Lombard Street...
Sehrin en pahali evleri burdaymis. Buradaki evlere paha biçilemezmis...

Valla ben bisey soyliyim mi?: Bana uzerine para verseler gidip orda oturmam. Yahu çekilecek eziyet mi o her gun? Lombard Street dedigin yaklasik 90° dik bir yokus. Her gun bir eve girip çikmak için o yokus inilip çikilir mi? Hadi form tutayim diye basta guzel gelir ama yok bence çekilecek eziyet degil. O yaslilar nasil oturuyor orada hayret!

Hadi yurumeyi geçtim, bir sekilde yurur herkes.
Oraya nasil araba park ediyorlar.? Lombard Street'te araba kullanmak zaten seviye 7, yani benim diyen araba kullanamaz orda. Ben zaten ornek bile degilim, ben zaten kullanamam da, iyi araba kullandigini iddia edenlere bile "hodri meydan" dedirtecek turden bir yokus. Oyle boyle degil.
Sevgilimin kullanirken nasil uçukladigini ben gordum.
Ama cok enteresan burdaki evlerde oturanlarin arabalari son derece nizam içinde, tak tak tak boyle yokusa nazir, paralel, sahane bir sekilde par edilmis sekilde duruyorlar. Ya da buraya arabayi park eden bir daha çikamiyor.
Ben çok taktim bu meseleye. Yoksa iyi araba kullanamiyorum diye yaram var, gocunuyor muyum?

Bir de Lombard Street'in uzantisi, meshur Crooked Street var, saç orgusu gibi birbirine geçmis donemeçlerden olusmus enteresan bir sokak, bir de oradan geçtik.
San Francisco sokaklari Lunapark gibi, arabaya biniyorsun, engelleri asmaya çalisiyorsun.

Crooked Street


GOLDEN GATE BRIDGE & RICHMOND BRIDGE

Arabamizin son saatlerini de San Francisco'nun unlu koprulerinden geçerek kullanalim diyoruz.
Golden Gate Bridge'i herkes bilir. Hani su kirmizi olan, eski bir kopru. Su son Maymunlar Gezegeni filminde hani maymunlar bir koprude trafigi alt ust edip herkesi denize gonderiyorlar ya, iste o kopru.


Diger unlu koprusu de Richmond Bridge. Hayatimda hiç boyle isleyen bir kopru gormedim.
Richmond Bridge'in en buyuk ozelligi 2 kat olmasi. Gidis bir kattan, gelis diger kattan isliyor.

Arabamizi teslim ediyoruz. Eli kulaginda kim bilir kaç para ceza odeyecegiz. Tum araba kiralam sirketlerinde kontrat imzalarken yaziyor. Dogal parklara kiralik arabayla girmek yasak diye...
Kontrol yapiliyor, yapiliyor... Hiçbir hasar çikmiyor, inanilmaz.
Monument Valley'e gittiniz mi diye bile sormadi teslim alan kisi. Yasasin !!!
(Arkadaslar laf aramizda : mumkun degil. Arabayi teslim alan adam isini iyi yapmiyor, bunu çok net soyleyebilirim.)

Aksam saatlerinde San Franisco Oakland'daki evimize metroyla donerken The Whole Food Market'e bir ugruyoruz. Biz burayi çok seviyoruz. Bundan Avrupa'ya da açsinlar.

California bolgesinin saraplari da pek unluymus.
Hemen bir tane meshur kirmizi "Napa Valley" kapiyorum. Hem de Chardonnay. Cok severim...

Notumu bir sonraki yazida verecegim...

Bir insanin aklindan ozgurluk fikrini asla alamazsiniz

Ozgur ruhlu sehir: San Francisco

Ev ortamini ozledik te, simdi de evden çikamiyoruz...


Dunya Turu (11) BALI

Dunya Turu (10) HONG KONG

Dunya Turu (9) JAPONYA : Kultur farki diye ben buna derim.

Dunya Turu (8) HAWAII

Dunya Turu (7) LOS ANGELES

Dunya Turu (6) SAN FRANCISCO

Dunya Turu (5) ROAD TRIP ( Grand Canyon, Zion Canyon, Bryce Canyon Monument Valley, Yosemite...)

Dunya Turu (4) LAS VEGAS

Dunya Turu (3) BAHAMAS

Dunya Turu (2) MIAMI

Dunya Turu (1) Balayi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder