21 Şubat 2013 Perşembe

Dunya Turu (10) : Hong Kong


26 Ekim 2011

Japon Kulturu'nden çok sey ogrendim.
Bir daha buralara gelir miyim bilmem, herhalde gelmem.
Ama simdiye dek gezdigim butun kulturler içinde en çok Japon kulturunden beslendim.

Sayginin ve onurun ne denli onemli bir kavram oldugunu ilk defa bu seviyede burada gordum.

En basit bir nesneyi bile onlara uzattiginizda, sanki dunyanin en onemli objesini veriyormussunuz gibi iki elleriyle tutarak aliyorlar.
Ve herhangi bir nesneyi onlar da iki elleriyle tutarak size uzatiyorlar.

Ve duzen...
Hersey o kadar duzenli isliyor ki, insanlar bir metronun, bir otobusun tam olarak saat kaçta gelecegini, tam olarak hangi vagonun nerede, hangi çizginin onunde duracagini biliyorlar.

 

 

Ve iste Hong Kong'tayiz...

Hong Kong sehrini ilk kez çok kuçukken izledigim Jean Claude Van Damme'in "Kan Sporu" filminde duydum. Hong Kong'ta buyuk bir dovus turnuvasi olacakti, ona gidecekti Van Damme.

Oyle uzaklarda, ulasilamaz, gidilemez bir yer gibi gorunmustu ki gozume o zamanlar Hong Kong...

Iste simdi buradayim...

Anahtar kelimeyi soyluyoruz, yine butun kapilari açiyor...
"Balayi"

Hemen upgrade oluyoruz.
Aynen Tokyo'daki Century Southern otelindeki gibi, gokdelen tarzi bir otelin 32. katinda ve hatta Hong Kong Korfezi'ne bakan bir odada kaliyoruz.

Muhtesem bir oda...
Kose odalar vardir ya, çok cepheli gorus alanli. Onlardan...

Hong Kong'ta iki merkez var.
KOWLOON biraz Cin evet, boyle Fas'taki souklar gibi yerler bulunuyor alisveris için.

Ama CENTRAL'a Cin demeye bin sahit ister.
Cin de sayilmaz zaten.
Burasi hiçbir yere ait sayilmaz, bir kultur de yok, millet te...
Bu kadar international bir sehir daha gormedim.
Her taraf banka, ve bankalarin expatlari, luxe alisveris merkezleri, cafeler, barlar, restaurantlar...
 

Victoria Pic diye bir yeri varmis unlu.
Boyle tepeden bakiyorsun Hong Kong Korfezi'ne.

Bir de Walk of Stars yapmislar, deniz kenarindaki yurume yoluna...
Bruce Lee'nin heykeli var.


Paris'ten eski spor hocalarimdan Christophe'un çalistigi denize nazil muhtesem spor salonunda spor yaptim. Pure Fitness. Olaganustu... Herkes sportif, herkes sinirlarin otesinde. Inanilmaz...

Hong Kong gecelerine akip, expatlar gibi sabaha kadar çilginca eglenir gibi yaptiktan sonra, geceyi Christophe'un evinde geçirdik ve ertesi gun yeni ufuklara yelken açmak uzere uyandik...

Japonya'nin kalbi Kyoto

Lutfen kimse geishalari bana "artist" diye yutturmasin !

NIKKO: Kirmizi çiçekler ve tapinaklar...

Giyotinden geçtim, elime kelepçe takildi, hucreye atildim: THE LOCK UP

HACHIKO: Sadakat ve bagliligin mukemmel simgesi..

Japon kadini neden bu kadar zayif ? Sirrini açikliyorum.

Golden Gai barlarinin kapisinda "yabancilar giremez" yaziyordu...

Elma elma olali boyle satafatli satisa sunulmadi.

Japon kadini yurumeyi bilmiyor.

Sumo gurescilerinin herkesin onunde torenle kesilen at kuyrugu...

Matrix'teki gbi beynime Tokyo'da hareket edebilme yetisi yuklensin istiyorum.

Ben de Japon Kadini olmak istiyorum.

Tokyo buram buram yalnizlik kokuyordu...


Dunya Turu (9) JAPONYA : Kultur farki diye ben buna derim.


Dunya Turu (8) HAWAII

Dunya Turu (7) LOS ANGELES

Dunya Turu (6) SAN FRANCISCO

Dunya Turu (5) ROAD TRIP ( Grand Canyon, Zion Canyon, Bryce Canyon Monument Valley, Yosemite...)

Dunya Turu (4) LAS VEGAS

Dunya Turu (3) BAHAMAS

Dunya Turu (2) MIAMI

Dunya Turu (1) Balayi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder