12 Mart 2013 Salı

Maymunlar Tapınağı Parkı / Ubud / BALI

Herkes bir abarttı bir abarttı...
Gitmesek olmaz...

UBUD

Yok efendim UBUD Bali'nin kültürel ve sanatsal merkeziymis.
Tapınakları süper güzelmiş, dillere destanmış.
Pirinç tarlaları görülmeye değermiş.
Harika bir de saray varmış...




Yok efendim ben size soyliyim, birsey yok...
Gittik gorduk, 15 dakika kaldik, donduk.

Sabah kalktik, motosiklet kiraladik.

Ilk istikamet Monkey Temple Forest


Maymunlarin her tarafta cirit attigi, onunde arkanda yurudukleri, yuksek yuksek agaçlari, yerlere kadar sarkan dallari, kopruleri, selalesi, ortasindan geçen nehri olan buyuk bir orman burasi.

Ilk defa maymunlara bu kadar yakin oldugum için onlari bu kadar detayli gozlemleyebildim.


Sahiden insan gibiler. Ellerini ayaklarini kullanislari, bakislari...
Insanlardan korkmuyorlar.
Hatta insanlarin sirtina biniyorlar.
Insanlar muz veriyor, ziplayip aliyorlar.


Butun bunlarin otesinde en ilginci bebekli maymunlar.

Insanin "anne" halleri neyse, onlar da aynen oyle anneler.
Bir kere emziriyorlar. Bayaa bayaa minicik memeleri sarkmis goruyorsun yeni dogurmus.
Yanda kendisi sut yapsin diye muzunu yerken yavrusu da memelerden sutunu emiyor.


Hani nasil eskiden annelerimiz saçlarimiza bakardi, ilkokuldayken bit kaptik mi diye?
Iste onlar da oyle, anne maymunlar bebeklerinde bit ariyor, ayni insan gibi...


Yavru maymunlar agaçlara tirmanmayi ogrenebilmek için ugrasiyorlar.
Bazen zorlaniyorlar, kivraniyorlar.
Anne monkey de tam orada ama orali olmuyor.
Once bir serbest birakiyor, kendi basina denesin, debelensin diye...


Ama bakti, yavru çok zorlaniyor, kendi basina yukari çikabilecek gibi degil, elini uzatip hemencecik aliveriyor yanina. 

Monkey Temple Forest Parki biraz basik, havasiz ve karanlik.
Cikma istegi duyuyoruz burdan bir muddet sonra.

Biz de istikameti UBUD merkeze çeviriyoruz....

Bana masaj yapan kadin bana asik olsun istiyorum.

Dunya Turu (11) BALI

Dunya Turu (10) HONG KONG


Japonya'nin kalbi KYOTO

Lutfen kimse geishalari bana "artist" diye yutturmasin !

NIKKO: Kirmizi çiçekler ve tapinaklar...

Giyotinden geçtim, elime kelepçe takildi, hucreye atildim: THE LOCK UP

HACHIKO: Sadakat ve bagliligin mukemmel simgesi..

Japon kadini neden bu kadar zayif ? Sirrini açikliyorum.

Golden Gai barlarinin kapisinda "yabancilar giremez" yaziyordu...

Elma elma olali boyle satafatli satisa sunulmadi.

Japon kadini yurumeyi bilmiyor.

Sumo gurescilerinin herkesin onunde torenle kesilen at kuyrugu...

Matrix'teki gbi beynime Tokyo'da hareket edebilme yetisi yuklensin istiyorum.

Ben de Japon Kadini olmak istiyorum.

Tokyo buram buram yalnizlik kokuyordu...


Dunya Turu (9) JAPONYA : Kultur farki diye ben buna derim.

Dunya Turu (8) HAWAII

Dunya Turu (7) LOS ANGELES

Dunya Turu (6) SAN FRANCISCO

Dunya Turu (5) ROAD TRIP ( Grand Canyon, Zion Canyon, Bryce Canyon Monument Valley, Yosemite...)

Dunya Turu (4) LAS VEGAS

Dunya Turu (3) BAHAMAS

Dunya Turu (2) MIAMI

Dunya Turu (1) Balayi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder