8 Şubat 2013 Cuma

NIKKO : Kirmizi çiçekler ve tapinaklar sehri...

21 Ekim 2011

Bugun Tokyo tatilimizin son gunu.
Yarin Kyoto'ya dogru yola koyulacagiz.

Son gunumuzu, Tokyo'ya trenle 2 saat uzakliktaki NIKKO sehrinde geçirecegiz.


NIKKO : Japon tapinaklarinin basladigi sehir.

Tôshô-gû tapinagi Japonya'daki tum tapinaklarin basladigi yer olarak kabul ediliyor. Buradan yayila yayila çogalmis tapinaklar.


Tôshô-gû muhtesem bir tapinak.
Gorkemli. Baroque tarzi.


 
Takip takistirmis, her yerinde bir aksesuari olan suslu kadinlara benziyor.
Insanin gozunu yoruyor ama insan yine de bakmaya doyamiyor.
Oyle...







Nike'in yeni sezon ayakkabi tanitimi olabilir mi?


Hayir degil.

Tapinaklara girerken, malum, ayakkabilar kapida çikariliyor.

Liseli bir grup, okul gezisi kapsaminda bu tapinagi gezmeye gelmisler.
Iste o genç takimin ayakkabilari bunlar.

NIKKO eski Japonca'da "guzel" demek...

Tôshô-gû tapinagindan çikip tekrar otobuse biniyoruz ve Ryuzu Fall diye bir yere gidiyoruz. Hani kartpostallarda, filmlerde gorurduk ya kirmizi yaprakli agaçlar, iste oyle bir yer.





Nikko - Tokyo arasi ayni gun içinde git-gel yapmak çok yorucu.
Aslinda bir gece kalmaliydik. Kalmadik.
Kalsaydik meshur Japon "spa"si ONSEN'lere giderdik.

Onsen dedigimiz bizim kaplicalar.

Nikko'nun daglik bolge olmasi itibariyle yer almis sicak su birikintileri, kaplicalar, yani dagdan gelen dogal kaynak suyu.

Kaplica suyu içinde, çirilçiplak, sevgilimle, Nikko'da daga nazir keyif yapmak ister miydim?....
Isterdim...

Onsen deneyimi...
Buralara yeniden gelmek için bence iyi bir neden...

NIKKO: Kirmizi çiçekler ve tapinaklar...

Giyotinden geçtim, elime kelepçe takildi, hucreye atildim: THE LOCK UP

HACHIKO: Sadakat ve bagliligin mukemmel simgesi..

Japon kadini neden bu kadar zayif ? Sirrini açikliyorum.

Golden Gai barlarinin kapisinda "yabancilar giremez" yaziyordu...

Elma elma olali boyle satafatli satisa sunulmadi.

Japon kadini yurumeyi bilmiyor.

Sumo gurescilerinin herkesin onunde torenle kesilen at kuyrugu...

Matrix'teki gbi beynime Tokyo'da hareket edebilme yetisi yuklensin istiyorum.

Ben de Japon Kadini olmak istiyorum.

Tokyo buram buram yalnizlik kokuyordu...

JAPONYA : Kultur farki diye ben buna derim.


Dunya Turu (8) HAWAII

Dunya Turu (7) LOS ANGELES

Dunya Turu (6) SAN FRANCISCO

Dunya Turu (5) ROAD TRIP ( Grand Canyon, Zion Canyon, Bryce Canyon Monument Valley, Yosemite...)

Dunya Turu (4) LAS VEGAS

Dunya Turu (3) BAHAMAS

Dunya Turu (2) MIAMI

Dunya Turu (1) Balayi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder